Fuerteventura 2017 🏝

 

(null)

 

Januari 2017 Ă„kte jag för första gĂ„ngen pĂ„ solsemester pĂ„ vintern. Tog med min favoritkille Philip 💙 och tog en vecka pĂ„ den kanariska ön Fuerteventura för att slappa & fylla pĂ„ d-vitamin depĂ„erna! â˜€ïžđŸŒŽđŸč

 
Vi bodde pĂ„ fantastiska ⭐⭐⭐⭐ hotellet R2 Pajara Beach Hotel i lugna Costa Calma. 
Det var en stor och frĂ€sch resort ett stenkast frĂ„n havet. StĂ€llet hade tvĂ„ eller tre pooler 💩 men det var iskallt och bada! ☃ Philip vĂ„gade sig i, men inte jag! Jag Ă€r i vanliga fall en badkruka och bada nĂ€r kroppen börjar koka typ! SĂ„ jag hĂ€ngde i min solstol istĂ€llet! De flesta av dagarna gick det att hĂ€nga utomhus och sola, trots mycket blĂ„st. En dag valde vi att besöka hotellet spa. Mysigt, men kallt. T.o.m. i bubbelpoolen. 
 
 
 
En av dagarna dÀr nere var det dock sÄ molnigt och "kallt" att lÄngbyxor och tröja Äkte pÄ. Sedan gick vi lÀngs hela stranden till Ànden av Costa Calma. JÀttefint och doftade hÀrligt av havet, men var vÀldigt kargt och "dött" eftersom vi Äkte i januari och detta var lite off-season. MÄnga restauranger & butiker var stÀngda, men vi hittade iallafall en surfbutik, en sminkboutique och en supermarket att slÄ ihjÀl lite tid i.
 
(null)
 
 
VÄrt hotell hade ju all inclusive-koncept, vilket innebar att all mat och dryck ingick. Jag har Äkt all incl. förut och varit nöjd. Men detta var nÄgot helt annat. BÀsta maten och drycken jag varit med om. Kött och fisk som tillreddes pÄ plats enligt önskemÄl, fÀrska grönsaker, mamma olika rÀtter allt vÀlja pÄ, olika teman varje dag & dessertbordet var nÄgot utöver det vanliga. Och vinet ska vi inte prata om. SÄÄ gott, i alla fÀrger... hette Soliera och var givetvis spanskt. Och nÀr man bestÀllde in vin till maten fick man ju inte ett glas utan en flaska - oavsett antal personer. Vi hade roligt och funderade vad de gjorde med det överblivna vinet. Iallafall kom vi fram till att vinet mÄste finnas pÄ fat och att de hÀllde upp i flaskorna... lÄter mest rimligt, eller hur?! Hotellet anordnade Àven olika upptrÀdanden under veckan. Vi var och tittade pÄ papegojshow, hÀngde i en pianobar och gick Àven pÄ nattklubben som hade 80- och 90-talstema.
 
(null)
 
 
Summasummarum Ă€r jag nöjd med vĂ„r vecka pĂ„ Fuerteventura, trots halvdĂ„ligt vĂ€der. Var kul att Ă„ka pĂ„ vintern och Ă€ntligen besöka nĂ„gon Kanarieö. VĂ„rt hotell R2 Pajara Beach var ju helt fantastiskt. FrĂ€scht och sĂ„ god mat! Rekommenderas varmt. Dock skulle jag nog uppmana yngre resenĂ€rer att Ă„ka lite senare pĂ„ Ă„ret, dĂ„ vi sĂ€nkte medelĂ„ldern REJÄLT! Men alla var vĂ€nliga! Hotellet finns i Apollos utbud och jag Ă€r nöjd med dom ocksĂ„. GĂ€llande Fuerteventura kĂ€nner jag mig nöjd och fĂ€rdig, men besöker gĂ€rna Kanarieöarna igen.
Tack Ă€lskling för att jag lyckas slĂ€pa med dig hemfrĂ„n ibland! 💙
 
AdiĂłs amigos!
/B

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0