Lloret de Mar, Spanien -97

Denna resa till Spanien och Costa Brava-kusten var min första riktiga solsemester. Jag var sju år gammal, skulle fylla åtta och vi åkte även denna gång buss till Spanien - precis som i ett tidigare inlägg om en semester till Lloret de Mar 2004.
Jag ber även denna gång hemskt mycket om ursäkt för att jag inte minns några detaljer, men bilder och förklaringar det kommer ni att få ta del av i detta inlägg, precis som de andra inläggen om gamla resor =)

Här är vi samlade på Karlskoga Busstation för avgång mot Costa Brava-kusten och Lloret de Mar, Spanien. Vi åkte med AJ Buss som idag inte finns kvar vad jag vet. Det är jag, min pappa, min mamma, min faster Christina "Stinta" och hennes man Ingolf som åkte tillsammans.

Här hänger jag på stranden ihop med min pappa & faster. Kan tänka mig att det är en av de första dagarna vi var där :).

Här sitter vi vid strandbaren och äter något och tar igen oss. Det är ju faktiskt ansträngande att sola & bada hela dagen ;)

Man behöver äta på kvällen ibland också! ;D

Här sitter vi & äter, och min pappa passar på och visa att barn inte alltid är barnsligast ;P

Samma kväll. Jag som tar kort på alla vuxna.

Här är pappa & jag en dag i poolen. Jag har köpt mig ett cyklop.

Det användes flitigt kan jag lova! Här håller jag på och "snorklar" i barnpoolen. På den tiden tyckte jag mycket mer om att vara i vattnet. Idag föredrar jag poolkanten stekandes med en bok, och hoppar i badet när det är ourthärdligt hett!

Jag på kanten till barnpoolen.

Här är vårt hotell vi bodde på - Surf Mar! När vi var i Lloret de Mar andra gången 2004 tog vi en dag en promenad för att leta efter detta hotell, och det låg på andra sidan stan! Snacka om att vi var trötta när vi kom dit, då vi gått i stekhet sol. Pjuh...

Här är en sur Bea, en dag på stranden. Undra om jag är suris för att jag inte fick den där tionde glassen före maten eller så?! ;)

En kväll på hotellet var det underhållning i form av flamencodansöser. Dom var så duktiga....

.... att familjen Åkesson fick sig en egen liten flamencodansös! Kan tala om att jag älskade den där klänningen :D och fin är den fortfarande. Dock nedstoppad i en låda! :P

Ibland vill man ju även vara lite turistig på sin semester och inte bara sola & bada, så vårt resesällskap bestämde oss för att följa med bussbolaget på en utflykt till grannlandet (o minilandet) Andorra. Här sitter mamma, jag, Stinta & Ingolf och äter vår frukost och inväntar bussen.

På vägen hem från Andorra skedde en smärre olycka och vår buss motor kokade så mycket att den gick sönder - mitt ute bland bergen i ingenstans. Jag själv gick runt och plockade stenar och blommor, som man kan se på bilden, medan vi väntade på nästa buss. Ironiskt nog hade dom problem med den bussen med, och kan inte helt svära på att den inte heller gick sönder. Iallafall kom vi hem till Lloret de Mar och hotellet tillslut, något försenade till middagen..

Under min vecka i Spanien träffade jag på en ny vän. Jag minns inte vad hon hette, bara att hon kom från Frankrike. Vi hade jätteroligt ihop, gungade och lekte me Barbies, trots att vi egentligen inte förstod vad den andra sa. Här sitter vi och äter glass tillsammans.

Och här busar vi i hotellets trappor. Eller iallafall jag busar ;-)

Vad jag minns hade jag en jättebra resa till Spanien och Lloret de Mar. Jag vill jättegärna åka tillbaka till Costa Brava-kusten då det är ett mysigt alternativ till Spaniens öar. Så jag rekommenderar varmt att åka dit :) Vi åkte denna gången buss, och jag tyckte precis som alla andra gånger att det är påfrestande men helt okej och härdligt. Idag kan man fortfarande åka buss dit, men även ta flyget eller varför inte bilen om man inte vill flyga?
Jag känner nu när jag ser bilderna att jag tycker det är tråkigt att jag inte kommer ihåg namnet på min franska vän. Hade varit roligt och behållit kontakten, då jag åtminstone kan några fraser på franska ;)

AJ Buss finns vad jag vet inte kvar som bussbolag men jag rekommenderar varmt att åka med något annat bussbolag - Scandorama, Ölvemarks eller Resemakar´n, då bussresan i sig blir en del av nöjet då man ser mycket mycket på vägen!