Milano 2017 🇼đŸ‡č

(null)
 
Sommaren 2017 under varmaste juli drog jag och min kollega Amanda pÄ en halvspontan semester till Italien och dess andra största stad, Milano. Jag har varit i staden en gÄng förut och firat nyÄr, men det var första gÄngen för Amanda.
 
SÄ fjÀrde juli 2017 tog vi Amandas snabba lilla vita rÀserbil till Skavsta, med en liten avsvÀng förbi Joans i Arboga för lunch. VÀl framme pÄ Skavsta gick allting smidigt genom pass- och sÀkerhetskontroll och vi hade gott om tid att sÀtta oss och ta nÄgot att dricka i baren. Efter nÄgon timme har jag för mig, stÄr det pÄ informationsskÀrmarna att vÄrt plan Àr nÄgon timme försenad och mer information kommer. Det slutade iallafall med 5 timmars försening, men Ryanair var snabba med att ge bÄde mat- och dryckeskuponger, sÄ vÀntan blev hÀrdlig ÀndÄ (jag jÀmför allt med mina 32 timmar pÄ Arlanda nÀr vi Äkte till Turkiet, v.g. se inlÀgget om Alanya 2015!).
Flygresan ner gick bra, och eftersom vi landade sent (eller tidigt vÀlj sjÀlva), runt 04.00 pÄ morgonen kunde vi Äka buss iallafall frÄn Bergamo flygplatsen till Milano centrum. DÀrifrÄn tog vi oss en tidig morgonpromenad till vÄrt hotell - Montana.
 
Under vĂ„r weekend i det italienska modemeckat hann vi besöka kĂ€nda sevĂ€rdheter som Milano Domen, Galleria Vittorio Emanuele, Castello Sforzesco & Arco della Pace. Vi hamnade pĂ„ ett jĂ€ttestort shoppingcenter, typ 3 gĂ„nger större Ă€n Marieberg Galleria i Örebro, dĂ€r vi shoppade jĂ€rnet speciellt inne pĂ„ Primark (Jag ❀ Primark). Vi Ă„t mycket gott och drack mycket gott. DĂ€remot upplevde vi det svĂ„rt att hitta bra matstĂ€llen, tyvĂ€rr. Varmt som sjutton var det iallafall, sĂ„ mĂ„nga lĂ„nga pauser i skuggan blev det.
 
(null)
 
 Tack Amanda för trevligt sĂ€llskap 😊 Milano Ă€r en fin stad, med mycket att se och mycket att shoppa! Jag förstĂ„r varför staden Ă€r ett modemecka. DĂ€remot kĂ€nner jag mig nu fĂ€rdig med staden. Sett det bĂ„de sommar & vinter. Men Italien Ă„ker jag gĂ€rna tillbaka till. Ryanair skötte sig exemplariskt nĂ€r de fixade mat och dryck Ă„t oss nĂ€r vi blev försenade, och vĂ„rt hotell Montana var helt godkĂ€nt. Inget mer eller mindre.
 
Arrivederci!
 
/B.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0