Lloret de Mar, Spanien, o4

Ja, då var det dags igen för mig att ta mig i kragen och skriva ett par ord om ännu en resa. Det är ju faktiskt det som min reseblogg är till för.
Min nästa historia, kommer handla om en resa som utspelade sig för 5 år sedan. Det var då jag, mor, morbror Jimmy och kusin Sebastian tog oss en bussresa och for ner till Spanien och Costa brava-kusten ( Lloret de Mar är staden vi åkte till )

Jag, mamma och pappa hade tillsammans med min faster Christina och hennes man Ingolf varit nere i Lloret de Mar, 7 år tidigare ( alltså 1997 ), och det var då min första utlandsresa till ett varmt land. Och nu tyckte vi att det var dags att besöka denna underbara plats så hade så många minnen ifrån.

Jag har inte så jättemycket koll, eftersom det som sagt är 5 år sedan detta skedde, men jag har för mig att vi åkte i slutet av juli-början på augusti, och skulle vara borta 10 dagar. Man har 7 dagar nere i själva Spanien, då det tar 1,5 dygn åt vardera håll! Resan dit gick som den skulle, vi stannade och fikade på vägen om vi brukar ( tror vi är i Belgien eller Holland och har paus på den stora bilden ).

Väl nere i Spanien blev vi incheckade på vårat hotell som hette Florida. Jättefint hotell, med en mysig restaurang och storbilds-TV. Jag hamnade faktiskt framför den en dag och kollade på sumobrottning. Varför vet jag inte. Men det kan ju vara kul och se hur sumobrottning är också! ;)

Dagarna förflöt, och vi spenderade mycket tid vid stranden, då Sebastian aldrig varit på solsemester förrut. Och han är en såndär som bara älskar att vara i vattnet. Och 2004 var han ju bara 9 år gammal så!
Vi gjorde en dag en promenadutflykt då vi fick för oss att vi skulle gå och leta efter det hotell vi bott på, 7 år tidigare - Surf Mar. Och visst hittade vi det, bara att det låg på andra sidan stan.

Jobbigt och gå kan jag lova!

Så här pigg så jag ut efter halva vägen --->

Som sagt hängde vi ju mest på stranden eller i poolen, men 2 dagar aktiverade vi oss faktiskt för sport. En eftermiddag spelade vi minigolf tvärs över gatan:
  

 

Och en dag spelade vi bowling:
 

Och jag kom 2a. Min morbror Jimmy vann. Får väl skylla på att han är gammal bowlingspelare!


Nu är tyvärr minnet slut, och jag inte har så mycker mer och berätta, så måste jag som vanligt säga att jag har varit väldigt nöjd med den här resan - precis som alla dom andra! Jag tycker om och resa, därför ser jag alltid från den positiva vinkeln när jag är utanför Sveriges gränser. Men jag rekomenderar varmt att åka med Resemakar'n som var vårat bussbolag och jag rekommenderar STARKT att åka till Lloret de Mar och Costa Brava kusten om man hellre stannar på fastlandet och inte vill dra till Mallorca eller någon Kanarieö:)

Nej, som pricken över i:et , bilder ( as usual ;) ):


( här blir Sebastian karikatyr avmålad. Det blev även jag, och det blev jättefin :D )

  

  

 



Trackback
RSS 2.0