Alanya, Turkiet, 07

Ja, varför inte börja denna underbara reseblogg med en av de bästa resorna jag varit på i hela mitt liv ? :)
Det var när Fredrik och jag var själva i Alanya, Turkiet 26 oktober-3 november 2007. Vi åkte en kall oktoberkväll ifrån Västerås flygplats. Minns inte riktigt tiden, men de var kväll iallafall. Mamma & pappa skjussade upp oss dit, Fredrik och jag drack gott i bilen upp så att vi riktigt kunde känna att det var höstlov, semester och snart alanya! ;) vi stannade på McDonalds någonstans, minns inte riktigt sånna detaljer. Och när vi äntligen kom till Västerås airport, var det så himla lång kö, att det inte var värt och ställa sig i kön. Och vad kunde vara ett bättre sätt att vänta än att handla något riktigt gott i baren? Så jag som nyss var fyllda 18 fick gå o handla gott och dricka! :) Efter en bra stunds väntan och drickat uppdrucket ställer vi oss i kön för att checka in bagaget. Efter det gick vi igenom ett par dörrar och kom till en riktigt stor vänthall. Och vet ni vad vi gjorde då? Vi köpte oss ngt gott i baren! ;) och det ska ni få trevligt bild bevis på :
 En New Castle öl te Fredrik och en Aquatini Raspberry Flow till moi ! :)

Efter en del väntan, och ngra vändor till rökrutan och taxfreen så fick vi äntligen gå på planet. och flygresan dit ska vi inte ens prata om. Jag har aldrig varit så rädd när jag flög som då (och hemresan var ännu värre). Det enda som var bra var maten ! Och det är enda gången i mitt liv som jag har gillat flygplans mat !

Väl framme på Antalyas flygplats, tog de en liten stund att få komma på rätt buss, men till slut så kom vi på den till Alanya iallafall. Och för alla som varit i Alanya vet att det tar 2-3 timmar att komma från antalya til alanya, och det var ingen skillnad för oss, förutom att kl va 04.00 på morron. Vi var TRÖTTA kan jag berätta för er. Men på bussen fick vi reda att vi skulle bo på ett hotell som heter Kleopatra Aytur, de hade lägenheter, pool och 100 m till havet. Och vi som hade tagit en sista minuten. Fasiken vad tur vi hade!
Och hotellet kunde inte varit bättre, fina rum och trevlig personal, mysig pool med poolbar och nära till allt :)
Handlade en hel del kläder, men blev av med 1500 spänn i en bankatomat. Som tur var så hade de bara hamnat i ett mellanläge mellan svenska och turkiska banken, så jag fick tillbaka dom.

Den resan var mitt livs resa ! Och jag har aldrig haft det så bra som då. Fredrik och jag behövde den tiden tillsammans som vi fick då :)

jag rekomenderar varmt resebolaget detur, och hotellet Kleopatra Aytur i Alanya , Turkiet.

På återseende !!

Nu bilder:

   

   

   

  

 Tack för denna underbara resa!

Trackback
RSS 2.0