Alanya, Turkiet, 06

Ja, nu var det ett tag sen jag skrev något i min reseblogg. Men nu har jag bestämt mig iallafall för och skriva om mina första turkiet resa :) det begavs sig då till alanya, turkiet, 2 augusti 2006, för 2 veckors sol och bad :D
Började resan med att hamna på örebro flygplats :) jag, fredrik och pappa åkte med min faster katarina dit :) på flygplatsen träffade vi Verner och Robert Piepenburg (Beccas pappa och bror), och dom skulle oxå till alanya, dock bodde dom på ett annat hotell, men vi träffades faktiskt på stranden 1 eller 2 dagar ;p hehe..
Kan dock inte i detalj berätta om varje dag, men vi spenderade den mesta tiden på stranden eller vid poolen ;) 3 dagar var det så stormigt , så då fick vi inte bada i havet, var svart flagg tom :S men vi tog våran pool istället ;D
en av de första dagarna åkte vi på hamam (turkiskt bad) och fick massage och skrubbning :) underbart skönt kan jag säga ! så åkte ni till turkiet, gå på hamam!! :) det är värt varenda spänn! dock är man kittlig under fötterna, som jag är kan de va lite jobbigt när dom ger en fotmassage, de kittlades ngt enormt ;P en annan dag åkte vi på båtresa, som dom flesta gör i turkiet :) och det var helt underbart fint ute på havet. Dock blev jag sjösjuk, men efter ett mål mat (som var spaghetti och kyckling), så mådde jag mkt bättre :D dock fick vi inte se ngra delfiner eller sköldpaddor, de hade jag velat sett. Men man får se det positiva i det hela. På dom 2 veckorna blev jag iaf brunare än vad elin blev på hela sommarn ;) och snacka om att jag skröt så fort hon var i närheter ;) hehe..

nej, men det var en helt underbar resa måste jag säga! :) att det kmr dröja ngra år innan jag drar till Alanya, det kan jag säga. Andra ställen i turkiet får besök av mig först :) men alanya, i will come back.

På min trevliga resa hade jag med mig Fredrik, mina föräldrar, min morbror Jimmy o min kusin Sebastian :) och vi bodde på hotellet Naula Tac och det var ett helbra hotell. Och vi reste med Fritidsresor. och jag rekomenderar varmt både hotellet och flygbolaget ! :)

Hasta la vista !

Nu lite bilder;

  

  
 



Trackback
RSS 2.0