Helsingforsresan 07



Nu ska jag med ännu en gång med förfinade ord beskriva en av de många kryssningsresorna jag varit på. Denna gång ska ni få följa med när vi lämnade Stockholms hamn och for till vårt grannland Finland, och dess huvudstad Helsingfors (eller Helsinki som den heter på finska och engelska.). Vår resa började onsdagen den 8 augusti med bussresa upp till Stockholm, där vi fick gå ombord på båten. Mamma som hade åkt den här båten tidigare berättade hur fin och lyxig den här färjan var, men vi som var vana med Tysklandsfärjan till Kiel hade inte höga förväntingar. Men mormin hade rätt kan jag lova, färjan var otroligt fin! Lyxig, med glashissar och allt vad man kan tänka sig.
Och som man brukar hamnade jag o Fredrik på alla båtens barer och det shoppades en del i tax-freen också, kan jag lova.
Jag har inte mycket minnen av den här resan i detalj, och tyvärr har jag inte skrivit om den nån annanstans, därför kommer det bli en förkortad version.
På onsdagen när vi installerat oss så gick vi 4 (jag, Fredrik, mamma & pappa) upp och satte oss vid baren på däck.

 Här ser ni pappa stå i kö vid "baren" för att köpa förfriskningar.

På torsdagen den 9 aug anlände vi till Helsingfors, och under den dagen gick vi på stan och shoppade en del, besökte även en kyrka och en del caféer och barer i stan.

Nu är minnet slut och även denna kortversion av Helsingforsresan, så nu ska ni få lite bilder :

  

  



Trackback
RSS 2.0