Bryssel 2019

jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

Fuerteventura 2017 🏝

(null)

Januari 2017 åkte jag för första gången på solsemester på vintern. Tog med min favoritkille Philip 💙 och tog en vecka på den kanariska ön Fuerteventura för att slappa & fylla på d-vitamin depåerna! ☀️🌴🍹

Vi bodde på fantastiska ⭐️⭐️⭐️⭐️ hotellet R2 Pajara Beach Hotel i lugna Costa Calma.
Det var en stor och fräsch resort ett stenkast från havet. Stället hade två eller tre pooler 💦 men det var iskallt och bada! ☃️ Philip vågade sig i, men inte jag! Jag är i vanliga fall en badkruka och bada när kroppen börjar koka typ! Så jag hängde i min solstol istället! De flesta av dagarna gick det att hänga utomhus och sola, trots mycket blåst. En dag valde vi att besöka hotellet spa. Mysigt, men kallt. T.o.m. i bubbelpoolen.

En av dagarna där nere var det dock så molnigt och "kallt" att långbyxor och tröja åkte på. Sedan gick vi längs hela stranden till änden av Costa Calma. Jättefint och doftade härligt av havet, men var väldigt kargt och "dött" eftersom vi åkte i januari och detta var lite off-season. Många restauranger & butiker var stängda, men vi hittade iallafall en surfbutik, en sminkboutique och en supermarket att slå ihjäl lite tid i.

(null)

Vårt hotell hade ju all inclusive-koncept, vilket innebar att all mat och dryck ingick. Jag har åkt all incl. förut och varit nöjd. Men detta var något helt annat. Bästa maten och drycken jag varit med om. Kött och fisk som tillreddes på plats enligt önskemål, färska grönsaker, mamma olika rätter allt välja på, olika teman varje dag & dessertbordet var något utöver det vanliga. Och vinet ska vi inte prata om. Såå gott, i alla färger... hette Soliera och var givetvis spanskt. Och när man beställde in vin till maten fick man ju inte ett glas utan en flaska - oavsett antal personer. Vi hade roligt och funderade vad de gjorde med det överblivna vinet. Iallafall kom vi fram till att vinet måste finnas på fat och att de hällde upp i flaskorna... låter mest rimligt, eller hur?! Hotellet anordnade även olika uppträdanden under veckan. Vi var och tittade på papegojshow, hängde i en pianobar och gick även på nattklubben som hade 80- och 90-talstema.

Summasummarum är jag nöjd med vår vecka på Fuerteventura, trots halvdåligt väder. Var kul att åka på vintern och äntligen besöka någon Kanarieö. Vårt hotell R2 Pajara Beach var ju helt fantastiskt. Fräscht och så god mat! Rekommenderas varmt. Dock skulle jag nog uppmana yngre resenärer att åka lite senare på året, då vi sänkte medelåldern REJÄLT! Men alla var vänliga! Hotellet finns i Apollos utbud och jag är nöjd med dom också. Gällande Fuerteventura känner jag mig nöjd och färdig, men besöker gärna Kanarieöarna igen.
Tack älskling för att jag lyckas släpa med dig hemfrån ibland! 💙

Adiós amigos!

Resan i tre delar - Del 3: Marseille 2015 🇫🇷

11/6 Hej då Paris & Hej Marseille!
Vid lunchtid, torsdagen den 11 juni, drog Pyttis & jag vidare på vårt äventyr i Frankrike. Next Stop, näst största staden i Frankrike - Marseille. Från Gare de Lyon-stationen, i vagn 8, plats 24 och 25, satte vi oss bekvämt, med vår spännande (och gemensamt lyssnade) ljudbok - Den Förlorade Symbolen av Dan Brown (ja, ni vet han som skrev om Da Vinci-koden). Det tog allt som allt fyra timmar ner från norra Frankrike där Paris ligger, till Marseille som ligger i sydöstra Frankrike, i distriktet Provence. Vi blev något försenade utanför Avignon nånstans, men kom lagom fram till Marseille vid halv fem-tiden på eftermiddagen.
Då vi kände oss lite sparsamma (el snåla mer kanske efter att ha spenderat 8 dagar i London & Paris 😜), tog vi ingen taxi till hotellet utan våra två apostlahästar Gud givit oss. Och de blev en liten omväg, men kom i alla fall fram till vårt hotell.
När vi checkat in oss ordentligt och känt att vi kommit på plats, gick vi ut för att lära oss hitta i omgivningarna samt att hitta nånstans att äta. Vi hamnade på en 50-talsinspirerade diner, som hette Tommy's som hade urhäftig inredning, supergod mat & magnifika drinkar! 𗀂 Det blev vårt favoritställe under vår vistelse.
Vi unnade oss i alla fall mat, efterrätt & goda Pina Coladas eftersom vi var rätt trötta efter vår tågresa från Paris.

12-17/6 Solsemester!!?? - eller?
Våra kommande dagar i Marseille hade vi enkelt planerat att de skulle spenderas på någon av stadens stränder... Vädergudarna tyckte dock inte riktigt likadant. Utan de gav oss moln, moln, regn, moln, lite sol (men för lite för att sola i...), moln, åska, regnregnregn, och moln. Fast en dag fick vi ju en eftermiddag på stranden 😉
   Annars de dagar som det inte gick att sola, spenderade vi genom att shoppa på olika marknader, i butiker och i ett jättestort shoppingcenter som hette Centre Bourse. Och för att hålla nere kostnaderna på mat för att kunna shoppa åt vi McDonalds eller Subway till lunch 😅 Men vi shoppade inte bara, utan hann även med ett besök på ett arkeologiskt museum (dock var all information där inne på franska, vilket försvårar för turister. Anna & jag kan lite franska så vi tragglade oss igenom och förstod någorlunda). Vi besökt även stadens två stora kyrkor - Notre Dame de la Garde & Cathédrale La Major ⛪️
   De allra flesta dagar kunde man befinna sig utomhus trots moln & åska, då det var varmt i luften. Vi hängde på uteserveringar och gick promenader nere vid gamla hamnen.
   En eftermiddag blev det dock ösregn, så då stängde vi in oss på hotellrummet och åt jordgubbar, drack hallonöl & lyssnade ljudbok! 🤩
Så med andra ord gick det ingen nöd på oss trots att vi inte fick det sol & bad vi tänkt! Man får göra det bästa av det man har 😊
(null)

Den 17 juni 2015 var det sedan dags att åka hem till Sverige igen. Efter två veckor på resande fot, två länder - tre städer 🇬🇧🇫🇷 och vilken resa! London va fantastiskt, Paris var fantastiskt & Marseille var helt okej. Vädret drog ner poängen då det gjorde oss lite rastlösa då vi inte hittade allt för mkt aktiviteter (vi kanske letade fel). Hade vi vetat om väderleksrapporten i förväg kanske vi hade styrt om och lagt fler dagar i ex Paris, då vi hade strålande väder där. Dessutom kände vi oss inte helt färdiga med Paris 😊
London rekommenderar jag varmt att besöka minst två gånger i sitt liv. En stad som har allt! Paris är ju en av mina två favoritstäder i världen, så åk dit! Jag blir lite mer kär varje gång 💋 Marseille är värt ett besök absolut, men kanske inte 6 dgr som vi var där. Iallafall inte om solen planerat att gömma sig🤓

Sist men inte minst! Tack Pyttis för vår glam-backpacking på 2 veckor! Så rolig resa!! 𗁦𗁮

A bientôt!
/B.

Kroatien 2016 ☀️

Som den livsnjutare & resefantast jag strävar efter att vara, tog det endast 12 dagar efter att jag kommit hem från Thassos i Grekland (25 augusti-1 september 2016), innan jag åter satt på ett flygplan ner mot europeiska kontinenten och härlig semester. 13 september 2016 tog jag min bästa AnnaPanna Pyttis och for till Kroatien och staden Zadar. En av Kroatiens äldsta kuststäder.

Vi lånade pappa Banans räääservolvo till Skavsta flygplats och lyckades på något vis hamna i bilkö typ 3 gånger! Men som tur är hann vi gott och väl checka in våra resväskor!

Flygresan gick bra. Vi drack vin & lyssnade ljudböcker. Och vips, tre timmar senare befann vi oss för första gången i Kroatien! 🇭🇷 Vi tog taxi till lägenheten vi hyrt. Väl där fick vi träffa mannen i ägarfamiljen och fick nycklar och information.

(null)

Lägenheten var liten men funktionell. Passade perfekt för vår vecka! När vi gjort oss hemmastadda gick vi ut i omgivningarna, vilket var ett helt vanligt bostadsområde ca en kvarts promenad från gamla stan i Zadar. Vi hade ett litet shoppingområde i närheten med matbutik & McDonalds. Detta passade perfekt för våra trötta men hungriga kroppar! Det enda kruxet med att ta sig dit var icke-existerande övergångsställen vid högt trafikerad väg 😵😅 men vi överlevde varje gång!

14 september, vår allra första riktiga dag i Zadar (som sen visade sig vara den varmaste på hela veckan...) spenderade vi turistande i gamla stan med att besöka ett klocktorn, lyssna på en undervattensorgel, äta pizza till lunch & dricka rosébubbel i mysig park. Vi insåg tidigt att allt var sjukt billigt & att vi skulle trivas som fisken i vattnet 🤩🏖👌🏽

På kvällen sen åt vi på en restaurang nere vid vattnet som hette Zara Beach. Jättegod mat, men lite halvdålig service, då det tog lång tid och få hjälp. Men värt för maten & vyn✨

(null)

Några dagar den veckan hade vi fint väder. Då hängde vi nere på beachen 🌊👙 men vågade aldrig bada #badkrukor2.0 - däremot lyckades vi skaffa oss sandloppebett🙈 kliade som sjutton!

Några dagar var det halvdåligt väder el regn. Dessa dagar spenderade vi på två olika shoppingcenter och en dag var vi på bio! Såg Bridget Jones Baby (trean) och det kostade bara 40 kr! 𗀖Däremot fick vi bannor för att vi tog med eget godis𗀅

Två kvällar åt vi på en restaurang i vårt område (inte donken𗀨). De hade jättegod mat, vi testade både kötträtt & pizza. Även det inhemska 80kr vinet, som smakade som det kostade och gjorde oss något glada i hatten! 𗀆 en kväll till åt vi på Zara Beach och två kvällar inne i gamla stan. En kväll gick vi ut och drack drinkar på ett ställe som hette La Bodega. Supergod Cosmo! 🍸

(null)

Så summa-sumarum; vi hade en superfin vecka bestående av allt! Kroatien var lika fint som jag hört & jag besöker gärna landet igen. Zadar var en jättemysig lagom stad. Åk dit! 😍 flög m Ryanair, ok som vanligt! Lägenheten var bra & funktionell!

Tack Pyttis för den här toppenresan!! 𗀃

På återseende! 💚

Nice 2018!

Vyn över Monte Carlo!

Förra året, alltså 2017 fick ju jag en toppenbra present av min bästing Philip - en resa tillbaka till fantastiska Nice & franska Rivieran.
Så efter två dagars arbete efter att ha kommit hem från Wien, tog jag resväska, pass & pojkvän och drog igen! Globetrottern i mig jublade flerfaldigt 😎

Resan påbörjades onsdagen 16 maj. Philip och jag tog bilen upp till Arlanda, parkerade vid Connect Hotel och kom med bussen ordentligt. Klockan var bara morgon, men vi var hungriga så vi åt tidig brunch på Taco Bar och skålade hjärtligt i bubbel 💕 Dessutom hann vi också växla pengar - tur Forex finns på Arlanda! Vid 11-tiden gick vi ombord Norwegianplanet som på 3 timmar skulle ta oss ner till sydfrankrike 🙌
   Flygresan gick alldeles utomordentligt. Gott och äta & dricka fick vi införskaffat också. Väl framme det lite snurrigt på flygplatsen, men vi kom iallafall till slut med rätt buss och av vid en hållsplats nånstans på Promenade des Anglais. Fick gå en bit upp i stan för att komma till hotellet, men det gick fint.
   Väl installerade på hotellet böt vi om för att sedan utforska denna fantastiska kuststad. Gick längs Promenaden för att sedan hamna i gamla stan där vi satte oss ner på en irlänsk pub och drack bubbel. Hittade senare en italiensk restaurang att äta på och där vi testade på fransk öl, för att där efter gå hemåt och ladda om för nästa dag.

Dag två, torsdag 17 maj (Grattis Norge!) började vi med att i över en timme leta efter den perfekta frukostrestaurangen. Och det var det värt! Hamnade på nån liten fransk pub typ som serverade den allra godaste äggröran jag någonsin ätit i mitt liv! Tragiskt nog minns jag varken namnet på stället eller var i Nice den låg 😫
Idag bestämde vi oss iallafall för att utforska rivieran och tog tåget till grannlandet Monaco och dess huvudstad Monte Carlo. Just denna vecka höll monegaskerna på att bygga upp hela stan för nästkommande veckas Formel 1 Race - Monte Carlo Grand Prix, så det var jättesvårt att hitta i staden. Så vi gick och gick och gick i värmen. Men vi han lyxa med snacks och mat och bubbel också 😍 och dessutom spendera ett par timmar i hamnen och lapa sol och havsluft. Och Philip gick till och med till sin stora lycka se en grävmaskin i M.C. 😂 Iallafall efter en trevlig middag med utsökt god vegetarisk pizza tog vi tåget "hem" till Nice igen. Där gick vi längs Promenaden och hamnade vid änden och muren som är där.

Dag tre, fredag 18 maj, då vare dags och åka med tåget åt andra hållet. Denna gång hamnade vi mitt i filmfestivalen i Cannes. Vi åt god lunch, käkade fantastiskt god gelato, spanande på kändisar & icke-kända men otroligt snyggt klädda människor, drack öl med fruktsmak och hängde på stranden. Dagen gick fort och lite färg hann vi få innan tåget skulle tillbaka till Nice igen.

Dag fyra, lördag 19 maj, var vår hemrese dag. Frukost på uteservering sedan tog vi våra apostlahästar och GICK (!!!) den en timme långa promenaden till flygplatsen. Väl på flygplatsen slog vi ihjäl lite dödtid genom att spana på alla flyg som landade på Côte D'Azure-flygplatsen. Och det var många! Flera i timmen... Och väldigt många olika flygbolag. Spännande och googla fram alla olika 😉
     Flygresan hem gick jättebra. Likaså bilresan hem, trots att GPS:en tog oss en spännande väg runt Stockholms lantliga sida.

Tack älskade bubbis för en mycket fin present & resesällskap! 💗 Nice var lika fantastisk som förra gången... och har ni inte varit där, åk dit! Sol, bad, storstad & lyx för inte allt för stort kapital! Flög med Norwegian för första gången och är jättenöjd! Med tanke på flygresan veckan innan (Läs inlägget om Wien 2018), så var detta rena rama  bekvämligheten själv!

Vi ses! 😚

Wien 2018!

Nytt år, nya möjligheter - dags och bli bättre på uppdatering här. Börjar därför med en liten resumé om weekendresan till Österrike och dess huvudstad Wien.

Torsdagen den 10 maj, Kristihimmelsfärds dag tog jag, Anna & Jossan nettbuss (med extra stora säten!) upp till Arlanda, för att där gå ombord på Air Baltic planet som skulle ta oss till vår mellanlandning i Riga. Allting gick väl till Riga och på Riga Airport har vi ca en timme att slå ihjäl. Det är en liten flygplats  - så vi slog oss ner i en bar och köpte något att dricka. Medan tiden gick, blev vårt anslutningsflyg till Wien mer och mer försenat och det slutade till slut med att vi var 5 timmar försenade. Min vanliga tur... 😤 Flygresan till Wien gick hyfsat bra, bara en väldigt snabb landning som kändes rejält i öronen 😣 Väl framme i Wien tog vi tåg från flygplatsen till centralstationen och därefter tunnelbana till en hållplats nära lägenheten vi hyrt.

Fredagen, 11 maj - Vi började vår första riktiga dag i Wien med att lokalisera oss, åka tunnelbana och äta en brakfrukost på ett café vid Schwedenplatz. Därefter gick vi vidare till en av Wiens kändaste kyrkor - Stefansdomen. Vackert utsmyckad kyrka mitt i stan typ. Gick sedan runt och runt i stan, vi hittade inte så bra 😛 innan vi till slut fick se Spanska Ridskolan från utsidan. Mycket folk och långa köer (och att det inte riktigt doftade smörblomma...) gjorde att vi vandrade vidare till Mozartmuseumet. Med audioguiden i öronen fick vi höra om Mozart liv och hans stora framgångar i staden. Tyvärr fick man inte fotografera, men väldigt intressant var det. Därefter promenerade vi vidare i solen till Stadsparken. Där just denna dag var det någon slags matmarknad med olika stånd där man kunde köpa mat & dryck. T.o.m. få sig ett glas vin. Så jag & Jossan njöt av ett glas rosé (som Josie beställt på exellent tyska 👌) i solskenet medan vi tittade på folk & änder.
    När vinet var slut, fortsatte vi vår vandring och under eftermiddagen/kvällen han vi både med att dricka drink vid slottet Belvedere och äta korv & åka pariserhjul vid nöjesfältet Prater. Kvällen avslutades med frågesport & Campari Soda blandat med rosévin från supermarketen på lägenhetens balkong 😄

Lördagen, 12 maj - Vår andra dag i Wien började med att vi gjorde kaffe i kaffemaskinen som fanns i lägenheten. Gick sedan ut för riktig frukost. Därefter kände vi oss för att vara riktigt riktigt kulturella, så vad passade inte bättre än att efter lunch ta tunnelbanan ut till slotten Schönnbrunn. Väl där vilket var runt 13-tiden fick vi veta att nästa rundvandring i slottet skulle ske kl 15.00. men om vi köpte en kombibiljett fick vi även besöka trädgårdarna som fanns runt omkring - vilket vi gjorde. Slog ihjäl dessa två timmar med att besöka alla trädgårdarna, gå vilse i labyrintparken och dricka öl på en uteservering. När klockan slog tre slag stod vi vackert i kön och väntade på att få bli insläppta i palatset med audioguiden i handen. Inne på Schönnbrunn fick vi veta allt om det österrikiska hovets uppgång och fall, hur storkejsarinnan haft många döttrar att gifta bort i "fredsageranden" och att en av dessa döttrar, Maria Antonia - är mera känd som franska drottningen Marie-Antoinette som under franska revolutionen avrättades för högföräderi. Andra "kändisar" från det österrikiska hovet är Kejsarinnan Elisabeth (Sisi) som gifte sig med kejsar Frans Josef samt Frans Josefs brorson Franz Ferdinand som tillsammans med sin fru Sophie blev skjutna i Sarajevo i juni 1914 - "skotten i Sarajevo" som det senare kallades var i princip startskottet för första världskriget.
   Eftermiddagen och tidig kväll spenderades i centrala Wien med att äta äkta Wienerschnitzel och dricka österrikisk öl. Billigt och så gott! Kvällen sen avslutades med att Eurovision Song Contest var på TV, och hur den är blir man lite patriotisk när man befinner sig utomlands. Benjamin Ingrosso gjorde ett jättebra framträdande och hamnade på sjundeplats. Vann gjorde Israel.

Söndagen, 13 maj - Hemresedag. Tog tunnelbana och tåg som gick bra. Flygresan hem (med mellanlandning i Tallinn) var under all kritik 😒 När vi landade på Arlanda igen trodde jag att planet skulle studsa tillbaka upp! 😫

Vill börja med att tacka Anna & Jossan för trevligt sällskap 😘 Wien var en mycket fin stad, väldigt värt sitt besök. Prisvärt och mycket att se. Vi hyrde fin lägenhet via AirBnB och är supernöjda. Lägenheten låg nån tunnelbanestation från centrum, men i ett lugnt område. Rekommenderas varmt! Känner mig dock nöjd med Wien som stad, så är inte säker på att jag kommer återvända.
   Gällande flygresorna var dessa i botten 😔 Har sagt tidigare att jag aldrig ska åka med Air Baltic igen efter hemsk flygresa till Budapest för några år sedan, och nu menar jag allvar!! På vägen hem flög vi dock med LOT och det var nog det värsta.... brukar aldrig va rädd eller så när jag flyger, men studsigare och sämre landning har jag aldrig varit med om. ALDRIG MER!

/B.

Gotland 2016 x 2

(null)

Sommaren 2016 provade jag för första gången på riktigt att semestra här hemma i Sverige. Närmare bestämt på vår största ö, Gotland. Och inte en gång, utan faktiskt 2 gånger! Med bara en veckas mellanrum.... Här kommer en redogörelse för båda resorna.

Gotlandstripp med familjen Holmstedt
13 juli 2016 begav sig jag & favoritPhilip 💖 till Gotland och Visby. Philip & hans familj hade varit där många gånger, men för mig som är något berest hade aldrig satt mig på denna svenska ö. Vi hade tillsammans med Philips syster Josefin m familj och två familjer till hyrt ett hus innanför ringmuren. De andra hade redan kommit ned 3 dagar tidigare, men pga att Philip har det jobb som han har kunde vi inte vara borta så länge, utan nöjde oss med 4 dagar. Som tur kunde då en annan familj hyra de andra tre dagarna, så vi delade på veckan 😄

Vi tog bil ner till Nynäshamn och parkerade. Gick ombord Gotlandsfärjan och fixade fika och sittplats. Lyssnade på ljudbok under den ca 3 timmar långa båtfärden som gick omåttligt smidigt. Väl på plats i hamn i Visby möttes vi av Jossi, Markus, Abbe & Majsan (P:s syster med familj) som tog med oss upp på en höjd på en mysig restaurang där vi åt sen lunch och njöt av sol, havsluft & första anblicken av Gotland. Och jag blev kär ❤ Kär i att någon plats i Sverige kunde ge mig samma rofyllda känsla som vilken grekisk ö som helst! (Och tack vare denna iaktagelse och känsla (& motivering) vann jag senare ett presentkort på Hotel Tylösand ett år senare)

Under vår långweekend på Gotland hann vi med badutflykt till Ihrevikens strand, minitågsfärd runt ringmuren och fick höra om murens historia, biltur runt halva ön, middag & show på Kneippbyn, spöklig rundtur i Sankta Maria-katedralen, kvällspromenad i Almedalen och massa god mat, glass och trevligt umgänge. Jag kände direkt att Gotland var ett ställe för mig och att jag mer än gärna återvänder....

Gotlandskryssning
.... vilket jag då gjorde en vecka senare. Hur kommer detta sig? Nog för att jag gillar att resa och det hänt mer än en gång att jag rest tätt, men en vecka emellan - till samma ställe? Jo... I januari 2016 fick jag tipset av min svärmor, Philips mamma att det fanns Gotlandskryssningar med Birka under sommaren eftersom jag pratat om att jag velat åka till Gotland och inte visste vad jag skulle köpa till P. Så jag bokade ju helt enkelt en sån! Några veckor senare bjuder Philips syster med oss på ovannämnda resa, och helst ville de åka samma vecka som kryssningen. Så efter en del prat bakom P:s rygg och mycket hysch hysch 🙊 lyckades jag ju ändra det till v. 26 istället för 27. För att sedan kunna åka på denna kryssning! Så fredagen 22 juli lämnade Birkabåten Stockholms hamn och förde oss mot Gotland. Under första kvällen på båten åt vi trerätters i en av restaurangerna, blev bordsgranne med ett äldre trevligt par som vi pratade med under middagen. Gick sedan runt och lyssnade på lite show och shoppade lite
taxfree.

Lördagen den 23 juli anlände båten till Visbyhamn på morgonen. Vi åt frukost och gick sedan i land. Vi hade redan bestämt oss för att vi nog ville sola & bada och njuta av denna härliga sommardag, då vi sett mycket av Visby veckan innan. Så efter en del om och men tog vi lokalbuss ut till Tofta strand. Där hängde vi ett par timmar tillsammans med typ alla andra 😅för att sedan ta lokalbuss tillbaka till Visby. Där på plats insåg jag att jag typ bränt sönder ryggen på Tofta och hade svårt att både sitta och ligga emot hela kvällen och natten sen 😜 Ingen annan att skylla än mig själv som använt dåligt med solkräm. Kvällen förflöt av middag på samma ställe, med samma trevliga par bredvid oss. Och trots hemsk solsveda är jag nöjd med vistelsen på Gotland ändå 😃
Tofta strand 🏖

Som ni kanske redan förstått är jag völdigt nöjd med båda mina resor till Gotland. Och jag skulle mer än gärna återvända någon gång, kanske tillsammans med mina framtida barn. För det är ett perfekt familjeresmål. Inte långt hemifrån, men ändå sol, havsbad & utlandskänsla. Du kan ju också ta med bilen dit, vilket du inte kan på en charterresa till Mallis eller Kreta  😉 Tack alla inblandade för två härliga resor till Gotland 😘 Jag har upptäckt en helt ny sida av Sverige, så underbart!